Selfish, Shallow and Self-Absorbed Ash Love __14.5–12.7.25
inquiries & press release
Ash Love at exo exo
Selfish, Shallow and Self-Absorbed, Ash Love, 2025
exo exo, Paris
Ash Love at exo exo
Selfish, Shallow and Self-Absorbed, Ash Love, 2025
exo exo, Paris
Ash Love
Ash Love, gen ∞ (LOVE), 2025
Backpacks patchwork stretched on frame, necklaces, pearls, trinkets, patches, keys, locks
100 x 100 cm
Inquire
Ash Love
Ash Love, CHILDLIKE THINGS (bossy), 2025
Blown glass
24 x 25 x 12 cm
Inquire
Ash Love
Ash Love, CHILDLIKE THINGS (bossy), 2025
Blown glass
24 x 25 x 12 cm
Inquire
Ash Love
Ash Love, CHILDLIKE THINGS (goofy), 2025
Blown glass
22 x 25 x 12 cm
Inquire
Ash Love
Ash Love, CHILDLIKE THINGS (goofy), 2025
Blown glass
22 x 25 x 12 cm
Inquire
Ash Love at exo exo
Selfish, Shallow and Self-Absorbed, Ash Love, 2025
exo exo, Paris
Ash Love at exo exo
Selfish, Shallow and Self-Absorbed, Ash Love, 2025
exo exo, Paris
Ash Love
Ash Love, gen ∞ (RESIST), 2025
Backpacks patchwork stretched on frame, necklaces, pearls, trinkets, patches, keys, locks
100 x 100 cm
Inquire
Ash Love at exo exo
Selfish, Shallow and Self-Absorbed, Ash Love, 2025
exo exo, Paris
Ash Love at exo exo
Selfish, Shallow and Self-Absorbed, Ash Love, 2025
exo exo, Paris
Ash Love
Ash Love, attachment style, 2025
Mirror fabric, thread, wadding, magnets
Dimensions variables
Inquire
Ash Love
Ash Love, attachment style, detail, 2025
Mirror fabric, thread, wadding, magnets
Dimensions variables
Inquire
Ash Love
Ash Love, attachment style, detail, 2025
Mirror fabric, thread, wadding, magnets
Dimensions variables
Inquire
Ash Love at exo exo
Selfish, Shallow and Self-Absorbed, Ash Love, 2025
exo exo, Paris
Ash Love at exo exo
Selfish, Shallow and Self-Absorbed, Ash Love, 2025
exo exo, Paris
Ash Love at exo exo
Selfish, Shallow and Self-Absorbed, Ash Love, 2025
exo exo, Paris
Ash Love at exo exo
Selfish, Shallow and Self-Absorbed, Ash Love, 2025
exo exo, Paris
Ash Love
Ash Love, gen ∞ (ROCK), 2025
Backpacks patchwork stretched on frame, necklaces, pearls, trinkets, patches, keys, locks
100 x 100 cm
Inquire
Ash Love at exo exo
Selfish, Shallow and Self-Absorbed, Ash Love, 2025
exo exo, Paris
Ash Love
Ash Love, gen ∞ (BFF), 2025
Backpacks patchwork stretched on frame, necklaces, pearls, trinkets, patches, keys, locks
100 x 100 cm
Inquire
Ash Love at exo exo
Selfish, Shallow and Self-Absorbed, Ash Love, 2025
exo exo, Paris
Ash Love
Ash Love, CHILDLIKE THINGS (crabby), 2025
Blown glass
24 x 25 x 12 cm
Inquire
Ash Love
Ash Love, CHILDLIKE THINGS (crabby), 2025
Blown glass
24 x 25 x 12 cm
Inquire
Ash Love
Ash Love, CHILDLIKE THINGS (sassy), 2025
Blown glass
24 x 25 x 12 cm
Inquire
Ash Love
Ash Love, CHILDLIKE THINGS (sassy), 2025
Blown glass
24 x 25 x 12 cm
Inquire
Ash Love
Ash Love, CHILDLIKE THINGS (chirpy), 2025
Blown glass
24 x 25 x 12 cm
Inquire
Ash Love
Ash Love, CHILDLIKE THINGS (chirpy), 2025
Blown glass
24 x 25 x 12 cm
Inquire


*English below*

FR.
J’ai un secret.
J’ai un doudou. Un ancien tee-shirt de ma mère que je traîne depuis trente ans et des poussières. Quelque chose d’incroyablement réconfortant tout en étant un peu dégoûtant. Fruit d’un attachement qui tient presque de l’instinct animal, comme s’il prédatait la socialisation. Un intrus qui a survécu au passage entre enfance et âge adulte, auquel il aurait normalement dû succomber.

L’exposition Selfish, Shallow and Self-Absorbed [Egoïste, superficiel et égocentrique] tire son nom du livre éponyme de Meghan Daum, qui rassemble des récits d’écrivain·es ayant fait le choix de ne pas avoir d’enfant. Plus que son sujet, c’est ce que ce courant de pensée et son titre représentent qui fait écho aux réflexions d’Ash Love sur l’homogénéisation de la pensée et des affects. Colorées et séduisantes. Presque clinquantes. On pourrait qualifier les oeuvres d’Ash Love de bavardes, d’extraverties – les haters diront shallow and self-absorbed. En faisant écho à l’immédiateté et à la rapidité d’absorption du langage capitaliste, il se le réapproprie et en propose des lectures alternatives. L’exposition Selfish, Shallow and Self-Absorbed confronte ainsi l’intime à ses représentations sociales, ces objets talismans de nos émotions et de nos liens, et souligne comment la société de consommation s’en est souvent emparée.

Contrairement à mon chiffon de la honte, les doudous d’Ash Love n’ont rien de repoussant. Sous le titre CHILDLIKE THINGS (2025), la série prend la forme de coeurs en verre anthropomorphiques, qui rappellent autant l’émoji crabe – qui illustre le signe astrologique du cancer, connu pour son émotivité et son attachement aux autres – qu’un modèle de peluches que l’on gagne aux stands des fêtes foraines. Un tir réussi, une performance récompensée d’un “I love you” sans ambiguité, apposé sur le ventre rebondi du coeur en peluche. Métaphore explicite de la conquête amoureuse, cet objet est traditionnellement offert à la personne aimée. Un objet appartenant au monde de l’enfance rendu socialement acceptable aux adultes. Comme les peluches de fête foraine, les coeurs issus de la série CHILDLIKE THINGS sont de faux vestiges de l’enfance : littéralement polis, lissés, et vernis pour plaire à nos regards disciplinés. S’ils n’ont pas été fabriqués en masse en Asie pour être jetés après quelques semaines d’une idylle passionnée, mais soufflés dans le sud-ouest de la France, ils n’offrent pas moins qu’une image de l’amour – ici un symbole dur et fragile, à l’intérieur littéralement creux. Ils ne finiront jamais au fond de votre lit. Ce que ce coeur représente, c’est l’intégration de l’affect au circuit de consommation. Tirer. Gagner. Offrir. Attendre en retour. Jeter. Pleurer. Recommencer. L’amour est devenu une marchandise, dont les marqueurs transmettent des messages simples, rapidement assimilables. En appropriant ces formes, Ash Love souligne le paradoxe qui les sous-tend : des objets massivement produits et reproduits, bon marchés, qui symbolisent et simplifient des émotions et des valeurs essentielles de la vie humaine.

Les peintures de la série gen ∞ (2025) sont faites de sacs à dos colorés et customisés de petits accessoires, assemblés en patchwork. La marque n’est pas apparente, mais elle est évidente à n’importe quelle personne scolarisée en France à partir des années 1990. Il s’agit de sacs Eastpak, qui peuplent les cours de récréation des collèges et des lycées depuis des décennies. Produits en une multitude de couleurs et motifs, portés haut sur les épaules ou pendouillant sur les fesses – selon les modes et les époques –, ces sacs à dos sont reconnaissables, répétés à l’infini. Ils incarnent la normalisation qui s’opère au sortir de l’enfance avec une cruauté darwinienne. Conforme-toi ou disparais. Porte (achète) un sac Eastpak ou sois exclu. Ash Love découpe, découd, dissèque presque cet objet symbolique de la régulation sociale qui s’installe avec l’adolescence, exorcisant peut-être le besoin fondamental d’appartenance qui accompagne ce moment transitoire et souvent cruel.

Avec ces oeuvres assemblées en collage, aux imprimés dissonants mais solidaires et tendus en une seule toile, Ash Love porte une attention particulière à la manière dont les choses s’unissent et se lient, les processus qui amènent l’individu à se fondre dans le groupe. Se conformer aux normes et trouver sa place dans une société régie par les codes de l’apparence et de la possession. Selfish, Shallow and Self-Absorbed arbore enfin un gigantesque noeud miroitant, intitulé attachment style (2025). Le noeud orne et unit autant qu’il contraint. Bien sûr, il suppose un cadeau, et donc un acte de consommation. Ici, il permet aussi de se regarder, de s’examiner et peut-être de jauger à quels points même nos liens les plus viscéraux sont désormais marchandisés, contrôlés et recrachés sous forme de signes simples, colorés, séduisants – le coeur, le noeud, le sac à dos iconique de notre adolescence. Plutôt que de céder à une quête illusoire d’authenticité, Ash Love embrasse ces formes qui nous entourent. Il les déconstruit, les charge et les épuise. Quant à moi, je traîne toujours mon doudou. Vieux et délavé, le seul qui résiste aux mécaniques du marché.

– Clémentine Proby

avec le soutien du CNAP


EN.
I have a secret.

I have a doudou – a security blanket, a so-called “transitional object”. An old T-shirt of my mother’s that I’ve been dragging around for the last thirty years. Something incredibly comforting and also a little disgusting. The result of an attachment that feels almost animalistic, predating socialization. An intruder that survived the passage from childhood to adulthood, when it should have been left behind.

The exhibition Selfish, Shallow and Self-Absorbed takes its name from the book of the same title by Meghan Daum, which brings together stories from writers who chose not to have children. More than the subject itself, it’s the ideology and the title that resonate with Ash Love’s reflections on the homogenization of thought and emotion. Colorful and seductive. Almost flashy. One might describe Ash Love’s works as talkative, extroverted — haters will call them shallow and self-absorbed. By echoing the immediacy and rapid consumption of capitalist language, the artist reclaims it and offers alternative readings. The exhibition Selfish, Shallow and Self-Absorbed thus confronts the intimate with its social representations, those talismanic objects of our emotions and bonds, and highlights how consumer society has often co-opted them.

Unlike my rag of shame, Ash Love’s comfort objects are not repulsive. Under the title CHILDLIKE THINGS (2025), the series takes the form of anthropomorphic glass hearts, reminiscent both of the crab emoji — representing the Cancer zodiac sign, known for emotionality and attachment — and of the plush toys one wins at fairground booths. A successful shot, a rewarded performance with an unambiguous “I love you” printed on the stuffed heart’s chubby belly. An explicit metaphor for romantic conquest, this object is traditionally given to one’s beloved. A childhood object made socially acceptable for adults. Like prize plushies, the hearts in the CHILDLIKE THINGS series are fake relics of childhood: literally polished, smoothed, and varnished to please our disciplined gaze. Though not mass-produced in Asia and discarded after a few weeks of passionate romance — but instead hand-blown in the southwest of France — they still offer an image of love: here, a hard and fragile symbol, that is literally hollow inside. They will never end up at the bottom of your bed. What this heart represents is the integration of emotion into the cycle of consumption. Shoot. Win. Offer. Expect in return. Throw away. Cry. Repeat. Love has become a commodity, its markers conveying simple, quickly digestible messages. By appropriating these forms, Ash Love highlights the paradox they embody: mass-produced, inexpensive objects that symbolize and simplify essential human emotions and values.

The paintings in the series gen ∞ (2025) are made of colorful backpacks customized with little accessories, assembled like a patchwork. The brand isn’t visible, but it’s immediately obvious to anyone who attended school in France from the 1990s onward. They’re Eastpak backpacks, which have populated schoolyards in middle and high schools for decades. Produced in countless colors and patterns, worn high on the back or slung low — depending on the trends and times — these backpacks are recognizable, endlessly repeated. They embody the normalization that sets in after childhood with Darwinian cruelty. Conform or disappear. Wear (buy) an Eastpak or be excluded. Ash Love cuts, unstitches, almost dissects this symbolic object of social regulation that arrives with adolescence, perhaps exorcising the fundamental need for belonging that accompanies this often ruthless, transitional phase.

Through these collage-assembled works, with dissonant yet cohesive prints stretched into a single canvas, Ash Love pays special attention to how things come together and connect — the processes that lead individuals to blend into the group. To conform to norms and find one’s place in a society governed by appearance and ownership. Lastly, Selfish, Shallow and Self-Absorbed features a gigantic mirrored bow, titled attachment style (2025). The bow both decorates and binds. Of course, it implies a gift — and therefore, an act of consumption. Here, it also allows us to self-reflect, examine, and perhaps gauge to what extent even our deepest connections are now commodified, controlled, and regurgitated in the form of simple, colorful, appealing symbols — the heart, the bow, the iconic backpack of our adolescence. Rather than chasing an illusory quest for authenticity, Ash Love embraces the forms that surround us. They deconstruct them, charge them with meaning, and exhaust them. As for me, I’m still carrying around my doudou. Old and faded, it’s the only thing that resists the mechanics of the market.

– Clémentine Proby, translation Mélanie Scheiner

with the support of CNAP